Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014

ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ-ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ [1]

ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ-ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ [1]
Το μεγαλύτερο πρόβλημα μετακίνησης είναι δεδομένο οτι υπάρχει στα μεγάλα αστικά κέντρα Αθήνα και Θεσσαλονίκη, χωρίς να υποτιμώνται σχετικά προβλήματα και σε άλλες μεγαλύτερες πόλεις της χώρας. Το πρόβλημα της μετακίνησης στην Αθήνα έχει αντιμετωπιστεί μερικώς με τη λειτουργία του Μετρό και άλλων χρησιμοποιούμενων μέσων μεταφοράς των πολιτών. Το πρόβλημα όμως ......
του μποτιλιαρίσματος παραμένει σε πολλές περιοχές του κέντρου και της Αθήνας αλλά και της Θεσσαλονίκης. Στη Θεσσαλονίκη το πρόβλημα είναι ακόμη πιο έντονο λόγω και της κατασκευής του Μετρό αλλά και της υπολειτουργίας κάλυψης των αναγκών μετακίνησης των πολιτών με τα μέσα μαζικής μεταφοράς κυρίως λεωφορεία του ΟΑΣΘ.
Η λύση μπορεί να επιτευχθεί με τη λήψη ορισμένων μέτρων όπως:
Κατάργηση των λεωφορείων όπως λειτουργούν σήμερα με τα αντίστοιχα δρομολόγια τα οποία δεν καλύπτουν επαρκώς τις ανάγκες μετακίνησης.
Δημιουργία συρμού επιφάνειας (τράμ, ηλεκτρικό τρένο επιφάνειας) ο οποίος θα διασχίζει απ' άκρου σ' άκρο την πόλη. Η εφαρμογή του συνίσταται στις δύο μεγάλες πληθυσμιακά πόλεις Αθήνα Θεσσαλονίκη. Η κάλυψη των εκατέρωθεν της κεντρικής γραμμής του συρμού, περιοχών θα καλύπτεται με μικρού μεγέθους λεωφορείων τα οποία θα καλύπτουν κάθετα τις περιοχές καλύπτοντας τις ανάγκες μετακίνησης. Παράδειγμα, για τη Θεσσαλονίκη στην οποία είναι πιο εύκολη η εφαρμογή του μέτρου, ένας ηλεκτρικός συρμός με πενήντα βαγόνια θα έχει ως αφετηρία τη μια άκρη της πόλης (ανατολικά) και ως τέλος την άλλη άκρη της πόλης (δυτικά). Η τοποθέτηση του συρμού θα γίνει επι της κεντρικής λεωφόρου που διασχίζει κεντρικά την πόλη (Τσιμισκή, Β. Όλγας, Εθν. Αντίστασης, Αεροδρόμιο). Σε τακτικούς σταθμούς του συρμού θα καταλήγουν μικρά λεωφορεία τα οποία θα ξεκινούν απο εκατέρωθεν περιοχές του συρμού ώστε να μετακινούν τους πολίτες απο την περιοχή της κατοικίας τους στο συρμό και στη συνέχεια στον τελικό προορισμό τους. Παράδειγμα, λεωφορείο των 50 ατόμων θα πραγματοποιεί τη διαδρομή Τούμπα, Χαριλάου προς το σταθμό του συρμού στο ύψος της Β. Όλγας και επιστροφή.
Παρόμοιες εφαρμογές προτείνονται και για την Αθήνα αλλά και για άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας όπως Λάρισα, Πάτρα, κοκ.
Τελικός σκοπός είναι η κατάργηση των αστικών λεωφορείων μεγάλου μεγέθους που και μολύνουν το περιβάλλον καταναλώνοντας πετρέλαιο και μετακινούνται με δυσκολία στους δρόμους λόγω του μεγέθους τους. Σε αντικατάστασή τους σε συνδυασμό με το μέτρο του συρμού μπορούν να χρησιμοποιούνται ηλεκτρικά λεωφορεία των 50 ατόμων όπως περιγράφηκε και παραπάνω.
Τελική μορφή μετακινήσεων θα πρέπει να είναι ο συνδυασμός της παραπάνω πρότασης με τη χρήση και λειτουργία του Μετρό και άλλων Ηλεκτροκίνητων Μέσω Μεταφοράς.
Συνδυαστικά, στις πόλεις που μπορεί να αξιοποιηθεί το θαλάσσιο μέτωπο, μπορούν να χρησιμοποιούνται για τις μετακινήσεις ταχύπλοα ή άλλα θαλάσσια μέσα μεταφοράς μικρού ή μεσαίου αριθμού ατόμων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου